Keken päiväkirja

Hevosten omat päiväkirjat ja yleinen talligalleria/-päiväkirja
Ninietta
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2022 6:20 pm

Keken päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Ninietta »

Ratsuponiori Keken päiväkirja
Ninietta
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2022 6:20 pm

Re: Keken päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Ninietta »

1. Vuoden viimeiset turnajaiset & muutto Myrttisuolle

Mä olin ollut jo pitkään osana erästä keskustelufoorumia, jossa kotimaiset historiallisten lajien harrastajat vaihtoivat kuulumisia ja vinkkejä. Tähän aikaan vuodesta puheet kääntyivät myös VHRY cupin päättäviin finaaliturnajaisiin Dzezlainin linnalla Latviassa. Vaikka en ollut ennemmin ottanut osaa kyseiseen tapahtumaan, olivat sieltä nähdyt kuvat olleet todella upeita. Olinkin päättänyt että heti kun mulla olisi vain oma hevonen, jonka kanssa kiertää turnajaisia mä haluaisin olla mukana siinä porukassa, joka suuntaisi noihin turnajaisiin.

Vaikka me ei oltu kierretty Keken kanssa hirveän monia turnajaisia, mä päätin silti tarttua tilaisuuteen kun vakioporukkaa alettiin taas kasaamaan. Eemilin ilmoittaessa että tuo ei pystyisi osallistua issikkansa kanssa – issikan, jonka muistin olevan Upea ilmestys – mä odotin vielä päivän verran ilmoittautuisiko joku Eemilin paikalle. Lopulta mä olin uskaltanut kysyä mahduttaisiinko me Keken kanssa miehen tilalle ja meidät oli otettu ilomielin vastaan. Tokihan mua mietitytti että miten reissu tulisi menemään koska mä en kuitenkaan tiennyt ketään kunnolla, mutta uudet haasteet olivat aina ihan mielenkiintoisia ja samalla tämä reissu voisi olla hyvä tilaisuus tutustua tarkemmin muihin Suomessa asuviin historiallisten lajien edustajiin.

Jännitys kaikkosi onneksi nopeasti, sillä porukka osoittautui todella mukavaksi ja sama mielenkiinnonkohde varmasti helpotti puheenaiheiden löytymistä. Matkan aikana vaihdettiin niin treenivinkkejä kuin myös suosituksia brändeistä, joilla oli parhaat varusteet sekä niistä muutamista sepistä, jotka tekivät Suomessa tilauksesta haarniskoita ja miekkoja. Tokihan mukaan mahtui myös puhetta hevosista sekä suunnittelua siitä, miten turnajaisradat ratsastettaisiin. Lopulta karavaanimme saapui Latviaan ja Zeniin eikä sen upeus ollut haihtunut ollenkaan siitä hetkestä kun olin ensimmäisen kerran käynyt Zenissä. Sen jälkeen kun olimme saaneet ihasteltua tallin talviasua sekä sitä miten sitä oltiin koristeltu, oli aika purkaa ratsut kuljetuksesta sekä alkaa valmistautumaan luokkiin.

Mun ja Keken ensimmäinen luokka oli Hunting I jossa myös Anja kilpaili joten oli mukavaa valmistautua yhdessä tulevaan koitokseen ja tarjoilla omaa näkemystä siitä että miten toisen ratsu liikkui. Kirjava poniorini kävi niin kierroksilla että meidän luokka meni ihan säheltämiseksi ja sen vuoksi me oltiinkin toiseksi viimeisellä sijalla. Tokihan se harmitti että turnajaisvuosi ja varsinkin isot turnajaiset menivät näin huonosti, mutta muiden suorituksia ja onnistumisia seuratessa myös omakin mieliala nousi. Valmistautuessani linnakartanolla pidettävään gaalaan, olin valmis ottamaan uuden vuoden vastaan ja vaikka en halunnutkaan asettaa liian isoja tavoitteita tulevalle vuodelle, olisi silti mukavaa päästä kilpailemaan ehjä ja toivottavasti kokemusrikas kausi turnajaisissa.

Pientä lomaa Zenissä olisi mieluusti voinut jatkaa, mutta paluukuljetus Suomeen odotti ja samalla myös muutto uudelle kotitallille, sillä olin saanut Kekelle tallipaikan Myrttisuolta. Pakattuani kaikki tavarat joita minulla oli rekan matkustamossa, oli aika purkaa kirjava poniorini sen uuden kotitallin pihaan ja Keken löydettyä karsinansa, vielä sen tavarat käytävälle jotta muut pääsivät jatkamaan matkaansa ja me saimme jäädä kotiutumaan Myrttisuolle.
Vastaa Viestiin