Jussin jupinoita

Hevosten omistajien, hoitajien ja ylläpitäjien sekä tallityöntekijöiden omat päiväkirjat
Jussi
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 6:36 pm
Viesti:

Jussin jupinoita

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Koska tosimiehillähän kuuluu olla salainen päiväkirja.

Pysyvä ja satunainen sisältövaroitus kielenkäytöstä ja mahdollisesti alkoholista.
Jussi
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 6:36 pm
Viesti:

Re: Jussin jupinoita

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Joskus joulun ja uudenvuoden välillä

Martti oli saanut pitää jouluna muutaman päivän vapaata kun mä olin suunnannut kotiin vanhempieni luokse. Menneen vuoden jälkeen oli ihan mukava viettää muutama päivä kotona valmiiden ruokien ääressä ja vain vaihtaen ihan kunnolla kuulumisia äitin ja isän kanssa. Kotona käymisessä oli myös se hyvä puoli, että äiti saattoi auttaa mua Even lahjan kanssa. Rosalle mä olin sentään ostanut jotain ennen joulua, mutta pohdittuani pitkään mitä mä tekisin Even kanssa mä olin lopulta luovuttanut ja päättänyt Todella Aikuisena kysyä äitiltä apua. Koska musta ei ollut saanut oikein mitään järkevää vastausta irti, oltiin me kävelty äitin kanssa kauppaan ja toinen oli auttanut minua keräämään pienen paketin ihonhoitotuotteita ja joulusuklaata, sekä pienen korin johon äitin neuvomana kaadoin ensin Julia karkit ja sitten asettelin tuubit, ennen kuin käärin koko esityksen sellofaaniin ja yritin mukamas kihartaa kultaista lahjanauhaa, jota kiedoin paketin suulle sitoakseni sellofaanin jotenkin kiinni.

Tuosta hetkestä oli nyt jo useampi päivä, ja mä en vain ollut saanut annettua pakettia. Kai huomatessani että Evellä oli tänään vapaa mun kadonnut, rohkeus päätti tulla taas kylään ja yritin pujahdella talliin siten että kukaan ei näkisi mitä olisin tekemässä ja lopulta asettelin paketin sekä kortin Even kaappiin ja poistuin ääntä nopeammin tallilta. Pahimmassa tapauksessa joutuisin vain naurun aiheeksi joten kai mulla ei olisi kovinkaan paljoa hävittävää jos mä en ollut onnistunut lahjan ostossa. Kai mä tietäisin sen vasta kun mä joskus taas törmäisin Eveen, mikä voisi mun puolesta olla tällä hetkellä vasta puolen vuoden päästä kun intti kolkuttelisi ovella…
Jussi
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 6:36 pm
Viesti:

Re: Jussin jupinoita

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ajatus siitä, että vuosi olisi loppumassa tuntui jotenkin uskomattomalta. Tammikuussa koittaisi se hetki kun mun olisi aika astella armeijan harmaisiin ja aloittaa asepalvelukseni. Reilu vuosi, jonka olin saanut viettää Myrttisuolla oli ollut hyvä kokemus hevosenomistajuuteen sekä tarjonnut samalla ehkä hyvin tarvittua lomaa omista töistä. Tokihan mä olin autellut Eveä Myrttisuolla jonkin verran varsinkin kun hevosmäärä oli alkanut lisääntymään ja mulla kun ei ollut mitään muuta kuin aikaa käsissäni.

Martin ylimääräisiä varusteita oltiin jo viety hiljalleen takaisin Storywoodsiin, joten vuodenvaihteessa ei olisi oikeastaan enään muuta kuin perus varusteet sekä tietenkin itse hevonen palautettavaksi. Se, miten paluu vanhoihin kuvioihin tulisi onnistumaan olisi vielä epäselvää ja mä toivoinkin että kaikki menisi hyvin sen pienen hetken ajan mitä kerkeäisin olla paikalla ennen kuin lähtö inttiin tapahtuu.

Ehkä isoin asia mikä harmitti Myrttisuon taakse jättämisessä sekä paluussa kotiin, oli se, että Eve jäisi tänne. Vaikkakaan mä en tiennyt että miten toinen asiat näki, mun mielestä me oltiin tultu ihan kivasti toimeen ja meillä oli aina hauskaa sekä toisen kanssa pystyi juttelemaan vapaasti sekä heittämään vaikka ja minkälaista läppää. Tokihan ajoittain sitä oli tullut tehtyä ylilyönti tai kaksi, mutta yleensä niistäkin oltiin selvitty puhumalla ja varmastihan (tai siis ainakin toivottavasti) yhteyksissä tultaisiin olemaan jatkossakin joko WhatsAppin tai Snapchatin välityksellä. Nurmakoski oli onneksi myös lähempänä kuin vaikka Kirkkonummi tai Espoo, joten olisi helppo vain ottaa jonkun auto lainalle ja ajella tapaamaan toista sekä tietenkin kaikkia muita Myrttisläisiä kun olisi joku vapaa tai pääsisi intistä lomille.

Siihen asti kuitenkin täytyisi nauttia jokaisesta päivästä mitä mulla ja Martilla olisi Myrttisuolla jäljellä ja yrittää parhaansa mukaan unohtaa tulevan ajattelu.
Vastaa Viestiin