Even tallikirja

Hevosten omistajien, hoitajien ja ylläpitäjien sekä tallityöntekijöiden omat päiväkirjat
Avatar
Eve
Viestit: 16
Liittynyt: La Syys 26, 2020 5:39 pm

Even tallikirja

Viesti Kirjoittaja Eve »

Even talliarkea ja muita ihmissuhdekiemuroita
Avatar
Eve
Viestit: 16
Liittynyt: La Syys 26, 2020 5:39 pm

Re: Even tallikirja

Viesti Kirjoittaja Eve »

2.10. - Ajatuksia talliarjesta

Mun ensimmäinen työviikko Myrttisuolla oli ohi ihan hujauksessa. Vanhasta tallista paikka erosi monin tavoin: tällä hetkellä tallilla oli vain kolme hevosta, eikä niitä täytynyt laittaa valmiiksi ratsastustunteja varten. Oli selkeät asiat, mitä me Rosan kanssa hoidettiin ja mitä yksityisten oman omistajat tekivät.

Mun lempihevoseksi oli jo ihan parissa päivässä noussut todella kaunis Fina. Tammassa oli jotain hyvin kiehtovaa, ja vaikka meidän yhdessä tekeminen olikin ollut lähinnä laitumelle ja takaisin kävelyä, on tamma osoittautunut todella kivaksi hevoseksi kaikin puolin. Ehkä Finassa oli jotain, mitä mä olin aina mun unelmahevoseltakin odottanut. Se oli suuri, tumma ja ihan älyttömän taitava kouluradoilla, mitä olin vähän päässyt sen ja Neelan työskentelyä katsomaan.

Fakta kuitenkin oli, etten saisi ikinä tarpeeksi rahaa kerättyä noin hienoon hevoseen. Mun ensimmäinen oma hevoseni tulisi varmasti lopulta olemaan joku yli kaksikymppinen poni, joka hädin tuskin osaisi peruuttaa.

Mutta aina sai toivoa.
Vastaa Viestiin