Yllätyspikkujoulut! (avoin peli)

Leiritaloon sijoittuvat pelit
Avatar
Rosa
Tallin omistaja
Viestit: 77
Liittynyt: La Elo 29, 2020 8:43 am

Yllätyspikkujoulut! (avoin peli)

Viesti Kirjoittaja Rosa »

[Kaikille avoin pikkujoulupeli! Tapahtuu perjantaina 11.12. leiritalolla. Ei vuorojärjestystä.]

Pikkujoulut 2020

Alkuviikosta Jussi oli pohtinut, missä kutsu Myrttisuon pikkujouluihin viipyi. Toden totta, pikkujoulut eivät olleet käyneet mielessäkään - uutena tallinpitäjänä aika tuntui vaan katoavan kaikkeen tekemiseen. Niinpä olimme päättäneet - hieman ex tempore - järjestää perjantai-iltana yllätyspikkujoulut pienelle, mutta sitäkin ihanammalle talliporukallemme. Olimme käyneet Jussin kanssa kaupassa ostamassa syötävää, kuten sipsiä, suklaata ja hevospipareita, sekä jääkaapin täyteen juomaa. Niin holillista kuin holitontakin, glögiä unohtamatta.

Tallin ilmoitustaululle olimme kirjoittaneet isolla pikkujoulukutsun, ja reitin leiritalolle olimme koristelleen ulkotulilla, jotta myös uudet kävijät löytäisivät varmasti perille. Tallituvan koristeluun emme ehtineet käyttää paljoa aikaa, joten otimme kaupasta mukaan pienen muovisen koristekuusen, jonka laitoimme keittiön pöydälle tuomaa joulutunnelmaa. Ja kannettavasta radiosta tietenkin soi Arja Korisevan joululevy. Ainakin näin alkuun, musiikki varmasti muuttuisi illan mittaan.

"Eve laittoi just viestiä, se on ainakin ihan kohta tulossa", kerroin Jussille, kun pyyhimme vielä viimeisiä pölyjä olohuoneen pöydältä. Tallillemme oli vasta viimeaikoina luotu WhatsApp-keskustelu, jonne oli tosin tullut vain muutaman kerran ilmoitusluontoista viestiä. Nyt se kuitenkin tuli tarpeeseen, sillä pikkujoulukutsu tuli todella lyhyellä varoitusajalla.

Kävin huuhtelemassa pölyrätin ja jäin seisomaan olohuoneen reunalle.
"Täällä alkaa varmaan hiljalleen olla kaikki valmista."
Jussi
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 6:36 pm
Viesti:

Re: Yllätyspikkujoulut! (avoin peli)

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mä olin ehkä vähän puolihuolimattomasti heittänyt Rosalle alkuviikosta pikkujouluttomuudesta ja mun yllätyksekseni tuo olikin tarttunut siihen ja näin ollen me oltiin tänään suunnattukin ostamaan vähän juotavaa ja syötävää ja kannettu kaikki tarvittavat leirimökkiin. Ostoskassien purkamisen jälkeen me oltiin yhdessä tuumin käytä laittamassa ulkotulia johdattelemaan reittiä mökille ja lopulta siivottu se edustavaan kuntoon, koristelua lukuunottamatta.

Rosa oli pyyhkinyt viimeisiä pölyjä ja samalla tuo oli huomannut Even ilmoittaneen olevansa ihan pian paikalla, ennen kuin lähti huuhtelemaan omaa rättiään. En voinut mitään sille pienelle hymylle joka kiipesi kasvoilleni, sillä olihan Eve ihan mukava, mutta tiesin silti että mihinkään muuhun kuin tallikaveruuteen ei meillä olisi mahdollisuuksia, sillä todennäköisesti tulisin vain särkemään toisen sydämen palatessani takaisin Storywoodsiin, milloin pöly nyt olisikaan laskeutunut sen verran että se olisi järkevää. Palasin kuitenkin takaisin tähän hetkeen kuullessani Rosan äänen jostain ovelta.

"Jep. Vielä kun saadaan loputkin paikalle niin eiköhän tästä hyvä ilta tule. Laitanko jo ekat glögit lämepeen samalla kun huuhtelen tän rätin?" käänsin huomioni tallinomistajaa kohden joka antoi katseensa kierrellä huoneessa varmistaen että kaikki olisi kunnossa.

Nyökkäyksen siivittämänä poistuin keittiöön ja huuhdeltuani omankin rättini etsin jostain kasarin ja kaadoin sinne mausteiselta tuoksuvaa juomaa ennen kuin nostin kasarin levylle ja aloin odottamaan sen lämpenemistä.
simona
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Joulu 01, 2020 12:08 pm

Re: Yllätyspikkujoulut! (avoin peli)

Viesti Kirjoittaja simona »

Kun puhelin oli pirahtanut talliryhmässä, olin vain varautunut siihen, että Riemu olisi taas irrottanut kenkänsä ja otettu aikaisemmin päivällä sisälle. Koska niin oli käynyt jo muutaman kerran, yllätyin positiivisesti lukiessani ilmoituksen pikkujouluista. En ollut tutustunut vielä niin hyvin uuden tallin tovereihin - mikä tilaisuus!
Oli outoa kävellä pihatietä pitkin jossakin muussa kuin vanhoissa ratsastushousuissa ja mahdollisimman lämpimässä toppatakissa jossa näytin larppaavani Michelinukkoa. En ollut edes ilmoittanut, että olin tulossa. Pitikö ilmoittaa? Eve ainakin ilmoitti äsken. Mutta eikö se olisi noloa ilmoittaa, jos seisoi jo leiritalon ulko-ovella?

Keräsin rohkeuteni ja avasin oven, huomaten Jussin ja Rosan paikan päällä. Pieni hymy nousi suupielilleni tuntuen hieman paleltuneissa poskipäissä.
"Moi", huikkasin pirteästi ja annoin katseeni vaellella joulukoristeluissa. Tästä tulisi varmasti mukava ilta!
Jussi
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 6:36 pm
Viesti:

Re: Yllätyspikkujoulut! (avoin peli)

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Leirituvan ovi aukesi juuri kun olin ojentanut Rosalle glögimukin jonka kanssa olin saapunut juuri keittiöstä.

Ensin luulin jotta Eve olisi tullut, mutta ääni paljastikin kyseessä olevan Simonan joka oli tallin uusimpia tulokkaita.
"Moikka! Glögiä?" kysyin heti tervehdittyäni tulijaa, sillä kasariin oli vielä jäänyt mukillinen ja se olisi jopa vielä lämmintäkin nostettuani sen juuri pois levyltä.

Nainen nyökkäsi ja laskettuani oman mukini käsistäni suuntasin keittiöön kaatamaan loput juomasta saapujalle ja kuulinkin miten naiset alkoivat juttelemaan olohuoneessa jonne päästessäni ojensin ensin mukin Simonalle ja sen jälkeen hain paikan toisesta nojatuolista joka sijaitsi sohvaa vastapäätä ja yritin päästä kiinni keskusteluun joka oli juuri alkanut ennen kuin kommentoisin jotain ihan täysin asian vierestä.
simona
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Joulu 01, 2020 12:08 pm

Re: Yllätyspikkujoulut! (avoin peli)

Viesti Kirjoittaja simona »

Lämmittelin jo hieman paleltumaan päässeitä sormenpäitäni tulikuuman glögimukin reunuksilla. Leiritalo oli viihtyisä ja uppouduin pehmeiden sohvatyynyjen väliin. Lämpö alkoi palaamaan kasvoilleni ja kiitin vielä nojatuolille istunutta Jussia hyvänmakuisesta glögistä.

"Mitä teille kuuluu?", kysyin hymyillen. Parempaa jäänmurtajaa en tilanteeseen keksinyt, koska luonteenomainen ensiujous oli löytänyt tiensä taas sosiaalisiin tilanteisiini. Ensimmäiset tapaamiset olivat kaikista inhottavimpia, vaikka olin törmännyt kaksikkoon tallin käytävillä muutamaan otteeseen, mutta enhän edes ollut asunut Riemun kanssa täällä puoltatoista viikkoa pidempään.
"Mun päivä ainakin pelastui tällä, olisin varmaan muuten lukenut vaan silmät päästä jotain koulukirjoja", jatkoin naurahtaen ja otin siemauksen glögistäni, joka kuitenkin oli vielä sen verran kuumaa, että kielessä tuntui.
Avatar
Rosa
Tallin omistaja
Viestit: 77
Liittynyt: La Elo 29, 2020 8:43 am

Re: Yllätyspikkujoulut! (avoin peli)

Viesti Kirjoittaja Rosa »

"Laita vaan", vastasin Jussille, joka oli jo ystävällisesti lämmittämässä ensimmäistä glögierää. Jussista oli ollut suuri apu tallilla ensimmäisestä päivästä lähtien. Saa nähdä, milloin ahkeraa miestä kaivattaisiin takaisin kotipuoleen. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan hetkeen.

Ehdin ottaa Jussin tarjoavan glögimukin vastaan, kun ulko-ovi kävi. Kurkkasin käytävälle ja näin punahiuksisen naisen astuvan sisään leiritaloon. Simona. En ollut nähnyt naista vielä kovin montaa kertaa, juuri ja juuri sen verran, että olimme ehtineet esittäytyä ja vaihtaa muutamia sanoja.
"Moi! Kiva kun pääsit tulemaan", vastasin naiselle. Jussi hoiti glögitarjoilut, joten itse asetuin olohuoneen sohvalle istumaan. Olimme Jussin kanssa raahanneet myös takkatuvan tuolit yleistiloihin, jotta istumapaikkoja riittäisi varmasti.

Simona istahti kanssani sohvalle ja avasi keskustelun.
"Hyvä vaan välillä unohtaa koulujutut", vastasin hymyillen naiselle.
"Me ollaan tänään Jussin kanssa järjestelty pitkälti pikkujouluja. Muuten ihan hyvää! Kävin aamulla Novan kanssa pidemmällä maastoreissulla, niin sekin malttaa huomenna tarvittaessa viettää vapaapäivää", kerroin samalla, kun Jussi istui seuraamme.

"Joko Riemu on ehtinyt kotiutua hyvin uuteen talliin?"
Jussi
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 6:36 pm
Viesti:

Re: Yllätyspikkujoulut! (avoin peli)

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kuuntelin Rosan puheenvuoron loppuun ja odotin sen jälkeen hetken vastaisiko Simona heti jotain takaisin. Kuitenkaan vastausta ei kuulunut joten uskalsin aloittaa oman vastaukseni.

"Mulla menee ihan hyvin. Vähän treeniä Martin kanssa ja vähän pohdintaa siitä että mihin sitä käyttäisi tätä kaikkea vapaata aikaa mitä on ollut käsillä sen jälkeen kun muutin tänne."
simona
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Joulu 01, 2020 12:08 pm

Re: Yllätyspikkujoulut! (avoin peli)

Viesti Kirjoittaja simona »

Naputtelin sormillani glögikuppia ja nostin katseeni, kun kuulin Rosan kysymyksen Riemun kotiutumisesta.
"Joo! Se ainakin vaikuttaa kovin tyytyväiseltä", totesin nostaen suupielilleni pienen hymyn. Käänsin sitten katseeni nojatuolilla istuvaan Jussiin, joka kertoi kuulumisistaan.
"Onko Martti siis sun oma vai miten?", kysyin sitten.
Jussi
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 6:36 pm
Viesti:

Re: Yllätyspikkujoulut! (avoin peli)

Viesti Kirjoittaja Jussi »

"Se on tavallaan ylläpidossa. Tai miten sen nyt sanoisi. Se on mun työpaikan hevonen mutta saan pitää sitä kuin omaani ja treenata ja kilpailla eikä mun tarvi onneksi huolehtia kuluista kun kaikki menee pomon pussista" kerroin Martin tilanteesta ennen kuin jatkoin "oma hevonen on kyllä käynyt tässä mielessä, mutta pitää katsoa jos sitten armeijan jälkeen olisi mahdollisuuksia semmoiselle. Kuitenkaan kun ei oo varmaa että löytyisi joku joka voisi hevosta hoitaa aina kun on itse kiinni kasarmilla niin helpompi vain siirtää hankintaa myöhemmälle."
Avatar
Eve
Viestit: 16
Liittynyt: La Syys 26, 2020 5:39 pm

Re: Yllätyspikkujoulut! (avoin peli)

Viesti Kirjoittaja Eve »

"Oon ihan just siellä", näpyttelin vastauksen Rosalle, joka kyseli liikkeistäni. Emme tienneet yhtään, kuinka paljon porukkaa oli tulossa, joten ruoka- ja juomavarastot olivat varmasti aivan överit. Mutta pienelläkin porukalla olisi varmasti mukava ilta, oli sitä paitsi mukava päästä tutustumaan uusiin kasvoihin paremmin. Näkihän heitä tallilla lähes päivittäin, mutta usein vain vilaukselta.

Olin käynyt ostamassa kaupasta vielä muutaman limsapullon sekä sipsejä, etteivät varmasti loppuisi kesken. Jätin auton tallipihalle ja lähdin kävelemään valaistua polkua pitkin kohti leiritaloa. Tähän aikaan vuodesta illat pimenivät todella nopeasti, eikä lumikaan ollut vielä maassa valaisemassa. Saa nähdä, milloin se Nurmakoskelle sataisi.

Saapuessani leirituvan ovelle kopautin kenkäni kurasta terassin kynnykselle. Avasin oven ja kuulin joululauluja sekä puhetta.
"Mooi", huutelin eteisestä ja riisuin kaikessa rauhassa takkini naulakkoon ja kenkäni jalasta. Kävelin olohuoneeseen, jossa näin jo Rosan, Jussin sekä Simonan istuvan sohvilla glögimukit käsissään.
"Onko siellä vielä lämmintä glögiä?" kuikuilin keittiön suuntaan.
Vastaa Viestiin