UV Bileet ja Jussin läksärit

Leiritaloon sijoittuvat pelit
Jussi
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 6:36 pm
Viesti:

UV Bileet ja Jussin läksärit

Viesti Kirjoittaja Jussi »

//UV Viikko joten alotellaan peli jo vähän etukäteen. Kaikki ovat tervetulleita pelaamaan :) //

Krapulassa muuttaminen tulisi varmasti pohdituttamaan omia elämänvalintojaan, mutta mä päätin silti ottaa sen riskin naputellessani kutsun uv-bileisiin ja mun läksäreihin leiritalolle perjantaille. Tokihan mä olin kysynyt ensin luvan että oli ok pitää bileet sielä, vaikka mä en jotenkin ajatellut että siinä ehkä olisi mitään isompia ongelmia kun me kuitenkin vain talliporukan kesken oltaisiin sielä istumassa iltaa.

Tokihan mä olin herrasmiehenä ja illan isäntänä käynyt hankkimassa vähän jotain ruokaa, pääasiassa siis sipsiä ja muuta naposteltavaa ja vähän jotain juomista, vaikka mä olin kyllä ilmoittanut että omatkin juomat oli sallittuja. Raketteja ei kyllä näissä bileissä voitu ammuskella, tallin läheisyydestä johtuen, mutta löytyi mun pusseista myös muutama paketti sädetikkuja niin niinä normi lyhyinä kuin pitkinäkin ja olinpa mä napannut matkaan jopa paketin sydämen- ja tähden muotoisia sädetikkujakin.

Laitellessani paikkoja kuntoon ennen kuin oli aika käydä liikuttamassa Martti viimeisen kerran Myrttisuolla, mä kuulin miten leiritalon ovi kävi ja jonkun pudistelevan lumia kengistään ennen kuin ne voisi riisua ja jatkaa matkaansa eteenpäin.

"Mooi! Mä oon täälä keittiössä!" huikkasin varuuksi tulijalle, vaikka en tiennytkään olisiko tuon suunnitelmissa ollut muutenkin lähteä etsimään minua suoraan keittiöstä.
Avatar
Eve
Viestit: 16
Liittynyt: La Syys 26, 2020 5:39 pm

Re: UV Bileet ja Jussin läksärit

Viesti Kirjoittaja Eve »

Yli vuosi oli kulunut siitä, kun törmäsin Jussiin ensimmäisen kerran tallilla. Sen jälkeen olimme viettäneet aikaa maastossa, tallituvassa, tallitöitä tehden sekä muutamia kertoja myös Nurmakosken keskustassa. Ja vaikka Jussi oli puhunut jo pitkään lähdöstään, tuli se silti kovin yllättäen.

Olin tyytyväinen siitä, että Jussi oli päättänyt järjestää tallilaisille lähtönsä kunniaksi uuden vuoden bileet. Ehtisi vielä kerran istahtaa alas ja vaihtaa kuulumisia.

Olin viettänyt perjantaipäivän tallilla ja käynyt kotona vain suihkussa sekä vaihtamassa vaatteet. "Ei tarvitse tuoda mitään", mies oli sanonut, mutta kävelin silti autolta leiritalolle mukanani kaksi kassillista syötävää ja juotavaa.

"Mooi", mä huikkasin ovelta kun astuin sisään. Olin hieman etuajassa, ja eteisessä näkyi vain yksi kenkäpari. Tuttu ääni vastasi keittiöstä, jonne kävelin ruokakassien kanssa.
"Oho, täällähän on jo vaikka mitä", sanoin ja katsoin pöytää, jonne oli aseteltu sipsiä ja muita herkkuja.
"Mä toin karjalanpiirakoita, munavoita, pari pakastepatonkia ja joululta jääneitä suklaapipareita", luettelin ja nostin kasseista ruokaa pöydälle.
"Ja sulle tietty tämmösen", sanoin ja ojensin miehelle käteen konjakkipullon sekä kamman inttiaamujen laskemista varten.
"Harmi, että sun täytyy lähteä", sanoin miehelle ja otin tämän halaukseen.
Vastaa Viestiin