Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä

Myrttisuon talliin ja tallialueelle sijoittuvat pelit
Avatar
Rosa
Tallin omistaja
Viestit: 77
Liittynyt: La Elo 29, 2020 8:43 am

Re: Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä

Viesti Kirjoittaja Rosa »

Naurahdin Jussin kommentille nukkumatista. Samalta omakin elämä oli jo pitkään tuntunut.

Mies mainitsi Storywood Dressage Cupin. Olin tainnut nähdä tapahtumasta tänä vuonna myös ilmoituksia, mutta osallinen oli luonnollisesti jäänyt oman hevosen puuttumisen vuoksi. Jussi oli onnekas, kun hänellä oli liikutettava hevonen.

"Mäkin kävin kesällä Rovaniemellä asti katsomassa yhtä hevosta, mutta ei se tuntunut yhtään omalta", aloin selittää miehelle. En tiennyt, kiinnostiko häntä niinkään hevosseikkailuni, mutta tallikavereitahan tässä oltiin.
"Tuntuu, että on jotenkin todella vaikea löytää juuri sellainen hevonen mitä haluaisi. Varsinkin, kun ei edes tiedä tarkkaan, mitä haluaa", naurahdin. Kokeilemieni hevosten kirjo oli todella laaja.
"Ensin ajattelin, että joku harrasteratsu olisi kiva, vaikka joku eläköitynyt maastomopo, mutta mitä enemmän asiaa mietin niin sitä enemmän kiinnostuin myös kisaamisesta. Eli ehkä se kisahevonen olisikin se oma juttu. Sen kerran kun hevosta hankkii, ei sellaista kuitenkaan ihan joka päivä tehdä", kerroin Jussille.

"Oliko sulla jotain syytä, miksi juuri Martti on lykätty sulle hoitoon?" kysyin mieheltä - joka muuten teki priimaa jälkeä aidan kanssa!
Jussi
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 6:36 pm
Viesti:

Re: Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä

Viesti Kirjoittaja Jussi »

”Sopivan hevosen löytäminen on kyl välil projekti. Tai mitä on just nähny ostajia ja päässy mukaan koeratsastuksiin” myöntelin Rosan pohdintaan hevosen ostamisen vaikeudesta. Olinhan jossain kohtaa miettinyt myös oman hevosen hankintaa, mutta en tiedä olisiko minulla ikinä aikaa tai varaa omaan hevoseen.

Jouduin keskittymään aidan maalaamiseen hetkeksi koska en tiennyt miten olisin vastannut naisen kyselyihin Martista.

”No siis... ei se ihan se mun ykkösvalinta ollut, mutta se on tommonen tasanen minkä kanssa on helppo vahvistaa omaa tasoaan koska oon oikeestaan vasta tällä kaudella alkanut kisaamaan vaativampaa tasoa. Ja ehkä grand prix tason ratsu olis voinut olla hieman liian hieno mulle, vaikka en olisi kyllä pistänyt pahakseni saada Elliä mukaan” vastasi hieman verkkaisesti ja aavistin että sudin muuttunut liike paljasti hermostuneisuuteni.
Avatar
Rosa
Tallin omistaja
Viestit: 77
Liittynyt: La Elo 29, 2020 8:43 am

Re: Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä

Viesti Kirjoittaja Rosa »

Jussi vastasi kysymykseeni ja mainitsi myös jonkun Ellin. Pystyin päättelemään, että kysyeessä oli ilmeisesti korkeamman tason ratsu, mutta tyydyin kuitenkin vain nyökkäämään vastaukseksi.

Aita eteni hyvää vauhtia ja Jussin kanssa juttu luisti. Hän oli melko puhelias mies, ei kysellyt paljoa mutta vastatessaan keskittyi todella asiaansa. Puhuimme yleisesti hevosharrastuksesta Suomessa, hevosen omistamisen (ja hoitamisen) hyvistä ja huonoista puolista sekä kisaamisesta.
"Musta olisi hienoa saada täällä meillä joskus järjestettyä isompiakin kisoja. Voitaisi sitten alkaa kerätä ruusukkeita johonkin näytille, vaikka tallitoimistoon", kerroin miehelle naurahtaen. Paljon minulla tämän tallin kanssa oli ideoita, ja tällä hetkellä myös paljon aikaa lähteä toteuttamaan niitä.

Kun lopulta saimme viimeisetkin laudat aidasta maalattua, pyyhin otsaani. Kenttä oli ollut iso ja aita tuntui välillä loputtomalta, mutta niin se kuitenkin lopulta valmistui.
"Siitähän tuli tosi hyvä", sanoin ja katsoin, kuinka märkä maali kimmelsi. Pisaroita oli roiskunut myös kentälle ja aidan alla olevalle nurmikolle, mutta se ei haitannut. Seuraavaksi käännyin miestä kohti.
"Mitäs sitten haluaisit tehdä?"
Jussi
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 6:36 pm
Viesti:

Re: Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Aidan maalaaminen sujui mukavasti jutustellessa ja samalla Rosa kertoi myös haaveistaan pystyä pitämään isompiakin kisoja Myrttisuolla.

Tallilla oli todella hyvät puitteet kisojen pitämiselle mistä mainitsinkin naiselle ja kerroin että isojen kisojen pitäminen oli kyllä hatunnoston arvoinen suoritus, muistellessani samalla kaikkea sitä minkälaista stressiä Storywoods Dressage Cup oli työpaikallani aiheuttanut.

Aidan ollessa maalattuna ihastelimme hetken kättemme jälkeä, ennen kuin Rosa kysyi mitä haluaisin seuraavana tehdä.

”No siis eipä mulla mitään suunnitelmaa oo. Tarttetko sä vielä apua jossain vai lähenkö vaan metsästelemään drinkkiponia?”
Avatar
Rosa
Tallin omistaja
Viestit: 77
Liittynyt: La Elo 29, 2020 8:43 am

Re: Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä

Viesti Kirjoittaja Rosa »

Ei suunnitelmia. Ei ollut minullakaan. Heinävarasto pitäisi vielä siivota ennen uutta kuormaa, mutta se ei ollut tämän päivän homma. Ja kun miettii, näin isolla tallilla olisi varmasti jatkuvasti jotain korjattavaa, maalattavaa tai siivottavaa.

"Luulen, että tää riittää tältä erää", vastasin miehelle.
"Hei ihan valtava kiitos avusta! Lähdetään tosiaan joku ilta katselemaan Nurmakosken yöelämää, niin tarjoan nyt vähintään pari olutta vaivanpalkaksi", sanoin Jussille.
"Ja tulen taas nykimään hihasta, jos tulee jotain rempattavaa mieleen", naurahdin. Ei se Jussin tehtävä tietenkään ollut täällä paikkoja pitää pystyssä, mutta jos miestä vaan kiinnostaisi minkäänlainen lisätyö, niin kyllä sen saisi hyvin vaikka karsinavuokrasta vähennettyä.

Rosa poistuu.

[Teinkin nyt tällaisen ratkaisun, kun ei tähän hätään nyt muuta mieleen tullutkaan :D Jatkellaan tästä vaikka jossakin myöhemmässä maasto- tai tallipelissä lisää, jee jee! :)]
Vastaa Viestiin